Rindille Posted May 16, 2017 Share Posted May 16, 2017 (edited) I've been working on a custom animaiton. But when I inserted it I got this error: Model.AnimationBuilder.addFrame: IllegalArgumentException That image uses too many tiles! I'm not sure how to handle this. (My script works fine though. The palette is fine too) This is what it looks like in Usenti: Spoiler Edited May 16, 2017 by Rindille Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirb1337 Posted May 16, 2017 Share Posted May 16, 2017 palette isnt indexed correctly. make sure to have the background color be the first color both in usenti and in the top right of the frame Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rindille Posted May 16, 2017 Author Share Posted May 16, 2017 (edited) 9 minutes ago, Kirb1337 said: palette isnt indexed correctly. make sure to have the background color be the first color both in usenti and in the top right of the frame I adjusted the palette and it worked fine. But I got a new error: Model.AnimationBuilder.create: RuntimeException OAM data overflow! My script looks like this: Spoiler //begin Mode 1 C03 C07 1 p- frame000.png 4 p- frame001.png 20 p- frame002.png C3D 2 p- frame003.png 5 p- frame002.png 2 p- frame003.png 4 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 4 p- frame003.png 2 p- frame002.png 5 p- frame003.png 2 p- frame002.png 20 p- frame003.png 3 p- frame006.png C05 C47 1 p- frame007.png C01 C06 2 p- frame008.png 3 p- frame009.png C0D ~~~ //begin Mode 3 C03 C07 1 p- frame000.png 4 p- frame001.png 20 p- frame002.png C3D 2 p- frame003.png 5 p- frame002.png 2 p- frame003.png 4 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 4 p- frame003.png 2 p- frame002.png 5 p- frame003.png 2 p- frame002.png 15 p- frame003.png 4 p- frame037.png 20 p- frame036.png C50 1 p- frame014.png 3 p- frame036.png 1 p- frame015.png 2 p- frame036.png 1 p- frame016.png 2 p- frame036.png 1 p- frame017.png 2 p- frame036.png 1 p- frame018.png 2 p- frame036.png 1 p- frame019.png 1 p- frame014.png 1 p- frame036.png 1 p- frame020.png 1 p- frame014.png 1 p- frame036.png 1 p- frame021.png 1 p- frame014.png 1 p- frame036.png 1 p- frame022.png 1 p- frame015.png 1 p- frame036.png 1 p- frame023.png 1 p- frame016.png 1 p- frame036.png 1 p- frame024.png 1 p- frame017.png 1 p- frame036.png 1 p- frame025.png 1 p- frame018.png 1 p- frame036.png 1 p- frame026.png 1 p- frame019.png 1 p- frame036.png 1 p- frame027.png 1 p- frame020.png 1 p- frame036.png 1 p- frame028.png 1 p- frame021.png 1 p- frame036.png 1 p- frame029.png 1 p- frame022.png 1 p- frame036.png 1 p- frame030.png 1 p- frame023.png 1 p- frame036.png 1 p- frame031.png 1 p- frame024.png 1 p- frame036.png 1 p- frame032.png 1 p- frame025.png 1 p- frame036.png 1 p- frame033.png 1 p- frame026.png 1 p- frame036.png 1 p- frame034.png 1 p- frame027.png 1 p- frame036.png 1 p- frame035.png 1 p- frame028.png 1 p- frame036.png 1 p- frame029.png 2 p- frame036.png 1 p- frame030.png 2 p- frame036.png 1 p- frame031.png 2 p- frame036.png 1 p- frame032.png 2 p- frame036.png 1 p- frame033.png 3 p- frame036.png 1 p- frame034.png 3 p- frame036.png 1 p- frame035.png 20 p- frame036.png 3 p- frame038.png C05 C47 1 p- frame007.png C01 C06 2 p- frame008.png 3 p- frame009.png C0D ~~~ //begin Mode 5 C03 C07 1 p- frame000.png 4 p- frame001.png 20 p- frame002.png C3D 2 p- frame003.png 5 p- frame002.png 2 p- frame003.png 4 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 4 p- frame003.png 2 p- frame002.png 5 p- frame003.png 2 p- frame002.png 20 p- frame003.png 3 p- frame006.png C05 C47 1 p- frame007.png C01 C06 2 p- frame008.png 3 p- frame009.png C0D ~~~ //begin Mode 6 C03 C07 1 p- frame000.png 4 p- frame001.png 20 p- frame002.png C3D 2 p- frame003.png 5 p- frame002.png 2 p- frame003.png 4 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 4 p- frame003.png 2 p- frame002.png 5 p- frame003.png 2 p- frame002.png 15 p- frame003.png 4 p- frame037.png 20 p- frame036.png 1 p- frame014.png 3 p- frame036.png 1 p- frame015.png 2 p- frame036.png 1 p- frame016.png 2 p- frame036.png 1 p- frame017.png 2 p- frame036.png 1 p- frame018.png 2 p- frame036.png 1 p- frame019.png 1 p- frame014.png 1 p- frame036.png 1 p- frame020.png 1 p- frame014.png 1 p- frame036.png 1 p- frame021.png 1 p- frame014.png 1 p- frame036.png 1 p- frame022.png 1 p- frame015.png 1 p- frame036.png 1 p- frame023.png 1 p- frame016.png 1 p- frame036.png 1 p- frame024.png 1 p- frame017.png 1 p- frame036.png 1 p- frame025.png 1 p- frame018.png 1 p- frame036.png 1 p- frame026.png 1 p- frame019.png 1 p- frame036.png 1 p- frame027.png 1 p- frame020.png 1 p- frame036.png 1 p- frame028.png 1 p- frame021.png 1 p- frame036.png 1 p- frame029.png 1 p- frame022.png 1 p- frame036.png 1 p- frame030.png 1 p- frame023.png 1 p- frame036.png 1 p- frame031.png 1 p- frame024.png 1 p- frame036.png 1 p- frame032.png 1 p- frame025.png 1 p- frame036.png 1 p- frame033.png 1 p- frame026.png 1 p- frame036.png 1 p- frame034.png 1 p- frame027.png 1 p- frame036.png 1 p- frame035.png 1 p- frame028.png 1 p- frame036.png 1 p- frame029.png 2 p- frame036.png 1 p- frame030.png 2 p- frame036.png 1 p- frame031.png 2 p- frame036.png 1 p- frame032.png 2 p- frame036.png 1 p- frame033.png 3 p- frame036.png 1 p- frame034.png 3 p- frame036.png 1 p- frame035.png 20 p- frame036.png 3 p- frame038.png C05 C47 1 p- frame007.png C01 C06 2 p- frame008.png 3 p- frame009.png C0D ~~~ //begin Mode 7 C02 1 p- frame000.png 3 p- frame004.png 1 p- frame005.png C01 3 p- frame004.png C0D ~~~ //begin Mode 8 C02 1 p- frame000.png 3 p- frame004.png 1 p- frame005.png C01 3 p- frame004.png C0D ~~~ //begin Mode 9 1 p- frame000.png C01 ~~~ //begin Mode 10 1 p- frame000.png C01 ~~~ //begin Mode 11 1 p- frame000.png C01 ~~~ //begin Mode 12 C03 C07 1 p- frame000.png 4 p- frame001.png 20 p- frame002.png C3D 2 p- frame003.png 5 p- frame002.png 2 p- frame003.png 4 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 2 p- frame003.png 2 p- frame002.png 4 p- frame003.png 2 p- frame002.png 5 p- frame003.png 2 p- frame002.png 20 p- frame003.png 3 p- frame006.png C05 C47 1 p- frame007.png C01 C06 2 p- frame008.png 3 p- frame009.png C0D ~~~ //End of animation script Edited May 16, 2017 by Rindille Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirb1337 Posted May 16, 2017 Share Posted May 16, 2017 (edited) uhhhh, i have no ideas. can you send me a folder with the frames and script in it so that i can check if anything's wrong? Edited May 16, 2017 by Kirb1337 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Primefusion Posted May 16, 2017 Share Posted May 16, 2017 (edited) OAM Data Overflow usually means the animation is either too large, or that too much changes between frames. Edited May 16, 2017 by Primefusion Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.